۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۱۴

قائم مقام سازمان محیط زیست ؛

تصور نمی‌کردیم طرح کاهش آلودگی هوا رای نیاورد/ محیط زیست هنوز موضوعی دست دوم تلقی می‌شود

تصور نمی‌کردیم طرح کاهش آلودگی هوا رای نیاورد/ محیط زیست هنوز موضوعی دست دوم تلقی می‌شود

قائم مقام سازمان محیط زیست با اشاره به حساسیت اکثر نمایندگان مجلس در شرایط وارونگی نسبت به آلودگی هوا گفت: اصلاً تصور نمی کردیم این طرح رای نیاورد و رد شود.

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: اگر طرح کاهش آلودگی هوا در آذر ماه و دیماه که شرایط وارونگی هوا در جوحاکم بود در مجلس مطرح می شد حداقل یک فوریت این طرح تصویب می شد اما به نظر می رسد در حال حاضر با شکسته شدن این شرایط حساسیت نمایندگان نسبت به آلودگی هوا نیز فروکش کرده است.

به گفته وی، رد دو فوریت و با کمال تعجب یک فوریت طرح کاهش آلودگی هوا امروز در مجلس نشان داد که هنوز هم حساسیت و واکنش نسبت به مسائل زیست محیطی در کشور مقطعی و حتی موضوعی مانند آلودگی هوا که مستقیماً سلامت مردم را به خطر انداخته در اولویت نیست.

شاعری اظهار داشت: در جلسات متعددی که با نمایندگان مجلس در سازمان محیط زیست داشتیم نظر اکثریت قاطع این نمایندگان تصویب این طرح و همچنین طرح کاهش سن معاینه فنی خودروها بود.

قائم مقام سازمان محیط زیست با بیان اینکه طرح مقابله با ریزگردها نیز که ازمردادماه مطرح شده تا کنون در دستور کار مجلس قرار نگرفته تصریح کرد:با توجه به اظهارات و واکنشهای نمایندگان در مواقعی که شرایط آلودگی هوا به مراحل هشدار و اضطرار می رسد انتظار می رود در عمل در مجلس اهمیت بیشتری به محیط زیست داده شود.  

کد خبر 1817365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha